chaotisch slotakkoord

Geschreven door Jan Groeneweg op 19 maart 2019

De laatste wedstrijd van het eerste van SNA was een rommelige, die in alles had kunnen eindigen, echter SNA trok aan het langste eind. Het begon met het veel te laat komen van Sijm van Purmerend, zodat Rene een tijdje mocht wachten ondanks dat hij zelf ook wat laat binnen was. Ikzelf zat aan bord 1 tegen een hakkende tegenstander, werd hierdoor in slaap gesust, en stond ineens aan alle kanten toevallig verloren, 2-0 achter derhalve. Guido kwam niet verder als remise tegen Hansen, dus het moest van de anderen komen. Rene had inmiddels een dam en een dam tegen, en schijf minder, maar de tijd van Sijm raakte voor hem ongemerkt op, voor Rene echter niet die dus de overwinning opeiste vanwege tijdsoverschrijding. 3-3 weer, alleen Theo zat nog, met een stand met kansen, die analytisch remise was. Dat had Veerman echter niet gezien, en Theo won alsnog en daarmee SNA. Hiermee is het eerste 3e geëindigd, en het 2e uiteindelijk toch laatste. Gerechtigheid! Degraderen gebeurd niet vaak meer, dus misschien treffen we elkaar volgend jaar weer...Groetjes Jan.

een tweetje

Geschreven door Jan Groeneweg op 23 februari 2019

Afgelopen donderdag heeft de beladen wedstrijd tussen het eerste en tweede van SNA plaatsgevonden. De coach van het eerste was vooraf in zijn nopjes, omdat grootmeester van Randen het te druk heeft met de schapen, en dat prevaleert boven het dammen. Al snel barstte het spektakel los, waarbij Bertus, ook niet de eerste de beste zich liet verassen door Theo. Een gemene vernietigende damzet vond plaats, waardoor het eerste met 2-0 aan de leiding kwam. Guido en Roy kwamen tot remise, na een klein aanvalletje van Roy. Rene mocht het opnemen tegen invaller Jan Tol, en wist deze met positie spel helemaal vast te laten lopen, waarna hij won. Jan G speelde tegen damleraar Frans Groot, en mocht niet eens klagen met een puntendeling. Frans zijn eerste punt in de ereklasse! Een 6-2 overwinning derhalve voor het eerste, waardoor het tweede weer een beetje op zijn plaats is gezet...Nog enkele wedstrijden te gaan dan zit het provinciale seizoen er weer op, waarna nog een bekertoernooi rest. Donderdag weer het eerste tegen het tweede, met andere bezettingen en andere coaches, eens zien hoe dat weer uitpakt. Groeten, Jan!

020 - sna 1

Geschreven door Jan Groeneweg op 30 januari 2019

Op een donkere dinsdagavond mocht het eerste team dammen in Amstelveen, tegen ongeslagen koploper. Met het hoongelach van een bebaarde schapenboer, over onze positie op de ranglijst, in ons achterhoofd, vertrokken we met trillende benen richting Amstelveen. Allen tot op het bot getergd namen we gefocust plaats achter de borden. Op alle borden ontspon zich een felle strijd, waarbij vooral Jan opviel met wild west dammen tegen Stobbe, waarbij beiden enige malen konden winnen, of verliezen. Na het optrekken van de kruitdampen bleef echter een remisestand over. Theo tegen Smits kende een gelijke uitslag, waardoor het 2-2 werd. Guido had ondertussen in zijn kenmerkende vreemde speelstijl van Heunen dolgedraaid, zijn enige probleem was het kiezen van een winstvariant. 4-2 derhalve, en Rene zat nog. Hij koos er voor in een iets betere stand voor de winst te gaan, maar het enige wat hij wist te bereiken was dat we later naar huis konden. remise, maar goed voor de teamoverwinning! Nu hopen we bij terugkeer in het clublokaal weer enig respect te ontvangen van voorgenoemde bebaarde schapenboer, met ook grote damkwaliteiten . Het onderling treffen tussen beide grootmachten volgt nog. We hopen de zenuwen in bedwang te kunnen houden. We houden u op de hoogte! Groetjes, Jan.

texel - sna 5-3

Geschreven door Jan Groeneweg op 13 januari 2019

Op een gure zaterdagmiddag vertrok een verjongd team sna-ers richting eiland Texel. Een van onze clubleden die op vage wijze voor de tegenpartij speelde, werd in het reisschema van het team geïmplementeerd, achteraf bleek dit geen verstandige keuze, omdat deze persoon mede verantwoordelijk was voor de nederlaag van het vlaggenschip van SNA. Voor de jongelingen in het team was het na hun schoolreisje het tweede bezoek aan het eiland. Ik hoop dat ze betere herinneringen hebben over gehouden aan dat reisje. Voor Maurice zal het meevallen, omdat hij vrij vlot en makkelijk van de Wolf won. Theo en Rene zaten echter vreselijk te blunderen, en verloren hun partijen van Bakelaar en vriend/vijand Adrie de Jong. Mijn persoon koos voor de moeilijke , spannende weg tegen Victor Voskuil. Vele mogelijke en onmogelijke slagzetten passeerde de revue, geen bleek goed genoeg. Ik kwam een schijf achter, kwam verloren te staan , maar de tegenstander had te vroeg victorie gejuicht en behandelde het Scoupe eindspel niet goed en belande in de valse Scoupe, en moest derhalve in remise berusten. SNA werd hierna met een 5-3 nederlaag de boot in gestuurd. Zo blijft het team een beetje onderin de stand hangen. groetjes, uw verslaggever Jan!

og den ilp - SNA 4-4

Grschreven door Arnoud Rood op 7 november 2018

Het eerste team van SNA speelde op vrijdag 19 oktober een uitwedstrijd tegen het team van Ons Genoegen Den Ilp. Als eerste klaar was René die helaas tegen een nederlaag aanliep tegen Bart van Geel 0-2. Guido trok even later de stand weer gelijk door te winnen van Tim Karman 2-2. De laatste twee partijen van Jan tegen Hans Vermeulen en Theo tegen Dirk Vet kenden jammer genoeg voor SNA geen winnaar waardoor de eindstand op 4-4 bleef steken.