sterk spel luuk terweijden

Geschreven door Sierd van Randen op 9 maart 2019

SNA 3 moest vrijdag 8-3 naar Enkhuizen om de uitgestelde wedstrijd van 14 februari te spelen. Het werd slechts een kleine nederlaag van 5-3. Tegen het sterke EDC een goed resultaat.

Vanwege zijn goede resultaten van de afgelopen tijd had coach Jan Algra Luuk op bord 2 gezet. Luuk stelde zijn coach niet teleur. Hij boekte een afgetekende overwinning op Jan Bakker uit Hoogwoud en zette SNA 3 verrassend op voorsprong (0-2).
Frank Aarts tastte echter mis tegen Hans van der Veen en dat betekende eerst schijfverlies en vervolgens verlies van de partij (2-2).
Bryan Tesselaar (892) mocht op bord 1 tegen Richard Bos (1255). Dat moyenne-verschil was erg groot. Bryan kwam in een opsluiting terecht, waaruit hij niet meer kon ontsnappen (4-2).
Coach Jan Algra speelde een rustige en degelijke remise tegen Peter Noé en hield daarmee de nederlaag beperkt (5-3).

Enkhuizer Damclub SNA 3
Richard Bos (1255) Bryan Tesselaar (892) 2-0 (3)
Jan Bakker Luuk Terweijden (621) 0-2 (1)
Peter Bergen Jan Algra (772) 1-1 (4)
Hans van der Veen (1060) Frank Aarts (693) 2-0 (2)

sna 3 kansloos uit beker

Geschreven door Frans Groot op 5 maart 2019

Zonder inbreng van de jeugd was SNA 3 kansloos tegen Diemen in de halve finale van de beker. Bert probeerde ons op de heenreis nog wel moed in te praten maar dat was vergeefse moeite. Hij mocht zelf op bord 1 tegen Roep aan de bak. Vrij snel kwam hij een schijf achter en daarna liep hij achter de feiten aan. Bryan mocht het opnemen tegen good old Herman van Westerloo. Het ging lang goed maar Bryan ging teveel naar de kanten zoals Herman later aangaf. Dat was de tweede nul. Co en ik speelden tegen de gebroeders Kruijswijk. Wij moesten dus beiden winnen om door te kunnen. Co stond iets lekkerder tegen Nico maar toen hij een geniepige hielslag van Nico over het hoofd had gezien en een steen achter kwam. Was het gedaan. Nico was echter niet de beroerdste en gaf een steen terug waarna het remise werd. Zelf mocht ik tegen Martin ook niet klagen. Mijn korte vleugelaanval liep helemaal vast en daarna stond ik net als Bryan wel met heel weinig schijven in het centrum. Met kunst en vliegwerk kwam er een remiseachtige 4 tegen 4 op het bord. Martin nam genoegen met remise en wij konden met een 2-6 nederlaag en met postbode Siebe in de auto terug naar het hoge noorden.

FRAAIE WINST EXUPERRY

Geschreven door Sierd van Randen op 18 december 2018

SNA 3 heeft maandagavond verdienstelijk 4-4 gespeeld tegen het verre Almere . Dat kwam vooral door de winst, die Exuperry op zijn eigen onnavolgbare wijze boekte tegen de sterker geachte (ratingverschil zo'n 180) Valentino Tjokro. SNA stond met 2-0 voor!

Jan Bravenboer maakte die voorsprong weer ongedaan door een merkwaardige ruil. Pas enige zetten later merkte hij tot zijn schrik, dat hij door de ruil een schijfje achter was geraakt. Dit bleek niet meer te herstellen (2-2).

Jan Algra consolideeerde de gelijke stand met een gedegen remise (3-3). Frank Aarts had terreinvoordeel, maar overzag een 4 om 4. Hierma krabbelde ook deze partij naar remise. Eindstand toch netjes 4-4.

nederlaag in het fort

Geschreven door Sierd van Randen op 15 november 2018

De mannen van SNA 3 mochten naar De Kwakel. Over het smalle weggetje, door de poort, naar het oude fort, dat Amsterdam moest beschermen. De dartpijltjes werden behendig ontweken, maar op het dambord ging het minder goed.
Op de top borden haalden Exuperry en Bryan Tesselaar, invaller voor Jan Bravenboer, prima remise (2-2). Jan Algra kwam tegen Roel de Jong echter in een hopeloos eindspel terecht (4-2). Frank Aarts liep in een bomzet, waardoor hij op termijn een schijfje verloor. In het eindspel gaf de sterke Keessen hem geen kans meer op herstel. Eindstand 6-2 voor Kunst en Genoegen.

DC zaanstreek 3 - SNA 3 4-4

Geschreven door Arnoud Rood op 7 november 2018

SNA 3 speelde op 15 oktober een uitwedstrijd tegen het 3e team van dc Zaanstreek. Op het eerste bord speelde Exuperry  een remise tegen Peter van der Merwe 1-1. Jan Bravenboer speelde op het tweede bord een ongelukkige partij tegen Aart van Dijk wat hij jammer genoeg verloor en wat zijn tegenstander een blauwe uitslag opleverde.  3-1. Jan Algra speelde op bord 3 tegen Cees Staal een remise 4-2. Waardoor alles afhing van de partij op het laatste bord waar Frank speelde tegen Hans Knobbe. Frank won in de partij een schijf en later na een niet werkend dubbel offer van zijn tegenstander de partij 4-4.